søndag 11. september 2011

Tanker om lavkarbokosthold

Litt snikksnakk om lavkarbo

Mine erfaringer om effekten av å spise lavkarbomat:
  • kroppen er i godlynne, ingen ting som streiker
  • blodtrykket mitt er så flott som på en supersprek ungdom (jeg hadde 140/90 i snitt for ikke så lenge siden, nå har jeg 120/65)
  • Neglene mine er blitt utrolig mye sterker og blankere (jeg tar ikke pedikyr eller hva det nå heter)
  • Fordøyelsen er helt etter boken, ingen besvær eller oppblåsthet lenger.
  • Jeg finnes ikke "hysterisk sulten" hver 3.-4. time lenger, jeg spiser naturlig mindre pga kosten er korrekt for meg og metter meg lenger enn ved karbohydratrik matinntak.
  • Ikke stive ledd lenger.
  • Mer overskudd, mindre tretthet.
  • Hodepine er helt fraværende.
  • Vekten går nedover, sakte men sikkert.
  • Finnes ikke matlei, det er så mye godt å lage.
Jeg kan med hånden på hjerte anbefale å lese Dr. Hexebergs bøker; Frisk med lavkarbo og oppskriftsbøkene hennes.

Ikke bruk det som en diett, men levesett. 

Lytt til kroppen din. 

Unn deg selv et godt og rikt liv! 



Lykke til og del dine erfaringer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar