søndag 18. september 2011

Resultater, helgekos og veien videre.

Resultater, helgekos og veien videre.

Freddan er min veiedag, og jeg gikk på vektskålen denne freddan også. Resultat: 0 kg hverken opp eller ned. Jeg skulle ønske at jeg hadde gått NED, men jeg fyker nå litt opp og ned. Siden det ikke er vits å irritere seg over at vekten ikke fyker bare nedover, og trøstespising ikke er alternativ, fant jeg frem målebåndet. Og da smilte verden til meg igjen:)
En kjapp oppsummering av min cm verden er som følger:
  • Midje: - 2,5 cm på 2 mnd. Totalt - 10,5 cm siden mars 09
  • Lår: - 1,5 cm på 2 mnd. Totalt - 7 cm siden mars 09
  • Liv: - 1,5 cm på 2,5 mnd. Totalt - 14,5 cm siden mars 09
  • Overarm: - 0,5 cm på 2,5 mnd. Totalt - 2 cm siden mars 09
  • Ende: - 3,5 cm på 2,5 mnd. Totalt - 13,5 cm siden mars 09
  • Bryst: - 2 cm på 2,5 mnd. Totalt - 10 cm siden mars 09. 
  • Vekt: - 1,3 kg på 2,5 mnd. Totalt - 11, 8 kg siden mars 09.
Jeg henger meg opp i at vektnedgangen ikke er som ønsket, men må her åpne øynene mine for de andre resultatene.
Anbefaler alle andre å gjøre det samme:) Finn frem målebåndet og ikke vær altfor opphengt i vekten alene.

I vg og dagbladet var det i helgen artikler som veide for og i mot lavkarbo.
Det er eksperter på begge fløyer, og de holder på sitt som riktig.
Jeg tror at det er fornuftig å tenke seg om. Er det sunt med halvfabrikat mat? NEI
Trenger kroppen sukker? NEI
Trenger kroppen karbohydrater? I liten mengde JA, i stor mengde NEI. 
BALLANSE for min kopp har jeg funnet ved å kutte ut sukker og minke på karbohydrater. Det er også like viktig for meg å ikke bruke lavkarbo kosthold som diett, men som veiviser til en livsstil som min kropp trives med. I helgen har vi vært på skikkelig kose hyttetur, og da er mat og drikke et viktig element.
Vi har storkost oss med mye lavkarbomat, men spist noe karbohydratrik mat. Kroppen min reagerte momentant! Jeg ble skikkelig oppblåst i magen, følte meg trøtt/slapp og fikk luftsmerter.
 De som var karbohydratrik mat var ris til hjortegryten, 3 ruter sjokolade og chips.

Min konklusjon er at det var ubehagelig å få så pass reaksjon på maten, tenk at dette var dagligdags for bare noen mnd siden!? Vi har valgt lavkarbo som et levesett, og synes det er helt ok å tillate seg usunn kos av og til. Jeg er som sagt overrasket, men også glad for at jeg er oppmerksom på hvor fort kroppen reagerer på små mengder karborik  mat. Det vil hjelpe meg til å holde stø kurs:)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar