lørdag 28. januar 2012

ÅRETS FØRSTE SKITUR

JOMFRUTUREN BLE EN NYTELSE

Jeg gledet meg som en unge til julaften. Endelig var både været og tidsplanen på min side: ÅRETS FØRSTE SKITUR ER KOMMET!
Jeg våknet en time før hanen galte i morges, appelsinkakao ble laget og jeg kledde meg med ull fra innerst til ytterst. Skiene og ytterklærne var allerde kommet i bilen. Så var det klampen i bånn og plukke opp Randi og min far som jeg var så heldig å få dele denne fantastiske dagen med.


Randi er en rakkett i sporet! Her venter hun tålmodig på etternølerne i turgruppen. Vi går ganske mye oppover i begynnelsen, vel en time, før landskapet bare åpner seg foran oss. Det er helt fantastisk! Kom dere opp og ut folkens, naturen og livet har så utrolig mye å gi oss. Vi kan bare gå ut og hente det og nyte!



Når vi er kommet på toppen går det bortover og nedover  i flotte preparerte løyper. Vi kommer til en gammel bondegård med hytter rundt. Disse hyttene har ikke innlagt vann eller strøm, så følelsen av ekte natur forsterkes. Her vil vi kose oss med kakao og matpakke, og det smakte fortreffelig.



Værforholdene var upåklagelige; ingen vind og litt sol som kom mer og mer utover dagen. Det var en sann nytelse å gå denne turen og møte så mange glade mennesker i løypen. Etter en deilig lunsj spente vi på oss skiene igjen og fortsatte rundturen mot Aktiven skitrekk før vi tok av og gikk mot utgangspunktet igjen. 



Så kom vi til det som er litt skummelt men samtidig kjempegøy: nedkjøringen! Det som vi brukte en time på å gå opp skal nå kjøres ned på veldig kort tid. Antar at det tar max 10 min :)

Livet er herlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar