fredag 15. juli 2011

De lærde strides

Jeg leste denne artikkelen i gårsdagens BT. Gå inn og les  selv. Jeg holder  en knapp på Dr. Geisner. Umulig at det kan være usunt å spise ren/ubehandlet mat?? Jeg kjenner på kroppen min stor forskjell etter en lav overgang til karboREDUSERT kosthold. Jeg er jo ikke i nærheten av å ha ketosediett (noe ganske annet), men har kuttet ut poteter, ris, pasta, hvetemel og sukker. Må jo allerede her innrømme at jeg spiste et deilig måltid kinamat tidligere i uken, og merket faktisk det på kroppen til det negative. Fikk hyppigere sultfølelse og luft/oppblåst mage.

Jeg merker det på økt energi, mindre oppblåst og urolig mage, lengre perioder uten sult, ikke skjelven, sur og utålmodig hver 4. time for da blir blodsukkeret lavt igjen. Hvis jeg skal bruke ett ord for å beskrive min opplevelse av lavkarbo, må det bli: BALANSE. Jeg er helt i startgropen enda, fomler og famler litt, men det føles riktig. I dag har jeg forsøkt å lage pizza, og den ble knallgod. Oppskriften finner du på oppskriftsiden.

Sunn fornuft, toleranse og uteblivelse av hysteri og mani er vel ok.

2 kommentarer: